فیلتر
کاسه سرامیکی دست ساز طرح دالبر CE5
10%-
ماگ سرامیکی مینیمال CE22
10%-
ظرف میوه سرامیکی دسته دار CE6
10%-
ظرف میوه سرامیکی دو رنگ CE4
10%-
کاسه سرامیکی دو رنگ دلبر7 CE
10%-
ماگ سرامیکی فنجونی دو رنگ CE8
10%-

انواع ظروف سرامیکی

یکی از ظروفی که باید چند دست از آن در هر خانه موجود باشد، ظروف سرامیکی است.تا به حال شده به این فکر کنید که چرا ظروف سرامیک تا این حد در میان خریداران محبوب است؟ در این مطلب از سازه چی تصمیم گرفته‌ایم صفر تا صد انواع ظروف سرامیکی را بررسی کنیم و علت این موضوع را بفهمیم. 
 

مقدمه 

در گذشته استفاده از ظروفی رواج داشت که اصلی‌ترین ویژگی آن‌ها مقاومت در برابر ضربه بود. یعنی از ویژگی‌های مثبت دیگر نظیر سازگار پذیری با آب، طبیعی بودن متریال تولیدی، سبک بودن و بادوام بودن چشم می‌پوشاندند و تنها ظروفی را انتخاب می‌کردن که در مقابل ضربات مقاومت باشد و نشکند. از 14 هزار تا حدود هزار سال پیش چنین رفتاری ادامه داشت و همین موضوع باعث شد که ظروف سرامیکی در ابتدای تولد خود با بی‌مهری مواجه شوند. این ظروف از خاک رس درست می‌شدند و بعد از اینکه به کوره می‌رفتند، به لعاب آغشته می‌شدند و سپس نقاشی می‌شدند. این فرآیند خلق به این معنا بود که ظروف سرامیکی آنچنان مقاومت بالایی در برابر دیگر ظروف ندارند.
اما با گذر زمان تغییراتی جزئی در فرآیند ظروف سرامیکی داده شد و امروز این ظرف‌ها ویژگی مقاومت در برابر ضربه را نیز کسب کرده‌اند و تبدیل به اصلی‌ترین رقیب ظروف چینی شده‌اند. امروزه ظروف سرامیکی از سالم‌ترین ظرف‌های موجود در بازار به شمار می‌روند، چراکه کمترین فرآیند شیمیایی مضر را تجربه می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که هنگام استفاده از ظروف سرامیکی، طعم غذا در دهان شما تغییر نکند. در تولید و طراحی ظروف سرامیک یک لایه فلزی حایل بین غذا و سرامیک نیز  قرار داده می‌شود که در نتیجه به شما این امکان را می‌دهد که هنگام شستشوی ظروف سرامیکی از آب و مواد شوینده‌ی زیاد استفاده نکنید. این لایه‌ی اضافه عموماً از جنس چدن و یا آلومینیوم است. همچنین ظرف‌های سرامیکی در برابر حرارت و سرما نیز به شدت مقاوم هستند و می‌توان از آن‌ها در فر و فریزر استفاده کرد. 
نکته جالبی که درباره ظروف سرامیکی باید بدانید این است که این ظروف از خود مادون قرمز منتشر می‌کنند و این موضوع باعث محبوبیت بیشتر این ظروف در میان خریداران شده است. در نتیجه‌ی این ویژگی، شما با استفاده از تابه‌های سرامیکی برای پخت غذا می‌توانید مطمئن باشید که مغز غذا را به جای لایه بیرونی آن می‌پزید و طعم و رایحه واقعی وعده غذایی را زیر زبان خواهید آورد. در آخر باید اضافه کنیم که مزیت ظروف سرامیکی به ظروف چینی در این است که این ظروف با بیشترین تنوع رنگ و طراحی ممکن به بازار عرضه می‌شوند و دست شما را برای خرید گزینه‌هایی متنوع از ظرف سرامیکی باز می‌گذارد. این جذابیت و تنوع باعث می‌شود که عده‌ی زیادی استفاده از ظروف سرامیکی را به آشپزخانه محدود نکنند و از آن برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنند.
 

ظروف سرامیکی دست ساز

یکی از محبوب‌ترین انواع ظروف سرامیکی، نوع دست‌ساز آن است. ظروف سرامیکی دست‌ساز به ظروفی گفته می‌شود که بدون دخالت فرآیند ماشینی و تنها با استفاده از دست تولید می‌شوند. موضوع جالبی که لازم است درباره ظروف سرامیکی بدانید این است که این ظروف صد درصد طبیعی هستند و تنها متریال مورداستفاده در آن‌ها خاک رس است. البته به شما اطمینان می‌دهیم که ناخالصی‌های خاک رس نظیر سرب و کادمیوم در مرحله حرارت‌دهی کاملا از خاک ظرف حذف می‌شوند و در نتیجه شما با سالم‌ترین ظرف موجود در بازار مواجه هستید. ظروف سرامیکی از آن‌جایی که با دخالت دست تولید می‌شوند، کمتر پیش می‌آید که یک شکل منظم داشته باشند و عموماً شکل منحنی به خود دارند که بسیار جذاب است. استفاده از ظروف سرامیکی دست‌ساز نه تنها وعده غذایی سالم را با طعم واقعی به شما تضمین می‌کند، بلکه با استفاده از متریال کاملاً طبیعی و طراحی دستی، به شما ظروفی منحصربه‌فرد و تماشایی را ارائه می‌دهد که می‌تواند چشمان میهمانان شما را به خود خیره کند.
 

انواع ظروف سرامیکی پذیرایی

تنوع سرامیک در ظروف پذیرایی به حدی بالاست که هرگز نمی‌توان به انتخاب یک طرح به‌خصوص راضی شد. ظروف سرامیکی پذیرایی در انواع طراحی‌های پیاله، ظرف، نمکدان، پیش‌دستی، پارچ، دیس، لیوان، شکلات‌خوری، قندان و انواع سرویس پذیرایی خودنمایی می‌کنند. هنگام خرید ظروف سرامیکی باید به چند نکته توجه کنید که شاید مهم‌ترین آن‌ها پخت سرامیک با دمای بالا باشد. هرچه دمای پخت سرامیک بالاتر باشد، متریال آن طبیعی‌تر است و مقاومت بیشتری در برابر حرارت و سرما را برای ظروف پذیرایی به ارمغان می‌آورد. از آن‌جایی که ظروف سرامیکی پذیرایی تنوع بسیار بالایی دارند، ما هرگز شما در به استفاده از چند طرح به‌خصوص محدود نمی‌کنیم و به شما پیشهاد می‌کنیم که از طریق این لینک نگاهی به تنوع شگفت‌انگیز ظروف سرامیکی پذیرایی بیندازید.
 

ظروف سرامیکی فانتزی

تنها چند سال از محبوبیت ظروف سرامیکی فانتزی می‌گذرد و علت آن هم جوان‌پسند بودن آن‌هاست. هنگام خرید ظروف سرامیکی فانتزی می‌توانید مطمئن باشید که درحال خرید تازه‌ترین طرح‌های موجود در بازار هستید که مورد رضایت جوانان و نوجوانان است. در نتیجه اگر قصد دارید هدیه‌ای برای فرزندان و یا اطرافیان خود (که سن کمتری دارند) خریداری کنید، ظروف سرامیکی فانتزی می‌تواند انتخاب معقولی باشد. این ظروف در طرح و رنگ‌های سبک، رنگارنگ و با اختلاف رنگی بالا تولید می‌شود تا علاوه بر جلب نگاه، انرژی مثبت را به مخاطب القا کند. از طریق این لینک می‌توانید جدیدترین محصولات حوزه ظروف سرامیکی فانتزی را ببینید.
 

ظروف سرامیکی رنگی

افرادی که به تازگی تشکیل خانواده داده‌اند و یا به خانه جدید نقل مکان کرده‌اند، باید از تأثیر رنگ‌ها در ایجاد حال و هوای خانه آگاه باشند. ظروف سرامیکی رنگی با تولید در طیف وسیعی از رنگ‌ها نظیر طلایی، گلبهی، سفید، نارنجی، آبی، سبز، سیاه و بنفش باعث خلق نمونه‌هایی از بهترین ظروف رنگی موجود در بازار شده‌اند. ظروف سرامیکی رنگی حتی بهترین انتخاب برای افرادی هستند که قصد دارند از ظروف سرامیکی به عنوان دکوری استفاده کنند. رنگ‌های این ظروف در کنار طراحی‌های چشمگیر آن‌ها می‌تواند به عنوان یک عنصر ظریف برای تکمیل دکوراسیون خانه بر روی دیوارها و میزها استفاده شود. همچنین اگر که قصد دارید از ظروف رنگی به عنوان ابزار غذاخوری استفاده کنید، سعی کنید رنگ‌های پرانرژی را انتخاب کنید. غذاخوری با استفاده از این ظرف‌ها باعث ایجاد انرژی و جنبش در شخص می‌شود و ذهن او را برای لذت بیشتر از غذا تشویق می‌کند.

ظروف سرامیکی سفید

اینجا همان‌جایی‌ست که تشخیص ظروف سرامیکی از ظروف چینی سخت می‌شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که به استفاده از ظروف چینی علاقه دارید اما همزمان به ویژگی‌های چشمگیر ظروف سرامیکی نیز علاقه‌مند هستید، می‌توانید از ظروف سرامیکی سفید استفاده کنید. این ظروف بیشترین شباهت را به ظروف چینی دارد و در عین حال آن‌قدری در برابر ضربه، حرارت و سرما مقاوم است که می‌تواند برای سال‌ها مورداستفاده قرار گیرند. ظروف سرامیکی سفید بهترین انتخاب برای افرادی است که قصد خرید ظروف سرامیکی پذیرایی را برای فضاها و دورهمی‌های رسمی دارند. اگر قصد دارید طرح رسمی‌تر بخرید، سعی کنید در این لینک به دنبال ظروفی باشید که طول بیشتری دارند و طراحی‌های تزئینی در لبه‌های آن‌ها بیشتر است.

ظروف سرامیکی تزیینی

در اینجاست که هنر ساخت ظرف خودش را شکوفا می‌کند. متریال سرامیک در برابر شکل‌دهی سخت عمل می‌کند، اما رنگ‌ها را به زیبایی نمایش می‌دهد و همین ویژگی باعث می‌شود که تولیدکنندگان از ظرف سرامیکی برای ایجاد طراح‌های تزئینی استفاده کنند. امروزه استفاده از ظروف سرامیکی به عنوان یک عنصر دکوراسیون بر روی میزها، قفسه‌ها و حتی دیوارها بسیار مرسوم است و باعث ایجاد نقطه‌های چشمگیر در فضای خانه می‌شود. برای مثال اگر به تازگی خانه را رنگ کرده‌اید و می‌خواهید این رنگ را به میهمانان نمایش دهید، می‌توانید از چند ظرف سرامیکی تزئینی با رنگ‌های متضاد بر روی دیوارها استفاده کنید تا این تغییر رنگ را به چشم آن‌ها بیاورید. این لینک جذاب‌ترین طرح‌های ظروف سرامیکی تزئینی روز را در اختیار شما قرار داده است.

ظرف سرامیکی پایه دار

ظروف سرامیکی پایه‌دار با الهام از سبک معماری و طراحی کلاسیک و نئوکلاسیک تولید شده‌اند که یادآور دنیای پرشکوه یونان باستان هستند. استفاده از ظروف سرامیکی پایه‌دار را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که به دکوراسیون‌های سلطنتی علاقه دارند. برای مثال اگر دکوراسیون کلی خانه شما کلاسیک و نئوکلاسیک است، می‌توانید با استفاده از ظروف سرامیکی پایه‌دار این دکوراسیون را تقویت کنید. از آن‌جایی که سرامیک‌ها بسیار در برابر گرما و سرما مقاوم هستند، می‌توان از انواع پایه‌دار آن برای خوردن شکلات داغ و یا بستنی استفاده کرد. استفاده از این ظروف به سبب طراحی به‌خصوصی که دارند، حساسیت بیشتری را به نسبت دیگر ظروف سرامیکی طلب می‌کنند. سعی کنید از این ظروف در مکان‌هایی نگه‌داری کنید که احتمالاً سقوط کمتری دارند و در عین حال دسترسی راحتی برای استفاده‌ی چندین‌باره دارند.

ظرف سرامیکی درب دار

یکی از جذاب‌ترین طرح‌های ظروف سرامیکی، انواع درب‌دار آن‌ها است. این ظروف مانند قابلمه‌های کوچک تولید می‌شوند و ظرافت آن‌ها می‌تواند شما را عاشق ظروف سرامیکی درب‌دار کند! از این ظرف‌ها می‌توانید برای نگه‌داری شکلات و تنقلات، حبوبات، غذای عصرانه، میوه و یا حتی مواد اولیه غذا استفاده کنید. ظروف سرامیکی درب‌دار عموماً به شکل سه‌تایی به فروش می‌رسند که می‌تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که قصد دارند مواد غذایی خود را با استفاده از این ظروف به دقت جداسازی کنند. قبل از خرید ظروف سرامیکی درب‌دار سعی کنید از قبل، جایگاه به‌خصوصی برای این ظروف در آشپزخانه خود در نظر گرفته‌ باشید. 

ظروف سرامیکی آشپزخانه

ظروف سرامیکی آشپزخانه باید نشکن و مقاوم باشند. این ویژگی آنچنان در ظروف سرامیکی فانتزی رعایت نمی‌شود، چراکه این ظروف در حد ظروف آشپزخانه در معرض حرارت و شستشو قرار نمی‌گیرند. هنگام خرید ظروف سرامیکی آشپزخانه خوب است به تمام طرح‌های موجود نگاه بیندازید و آن ظرفی را انتخاب کنید که در بالاترین درجه حرارت ممکن تولید شده است و از کمترین متریال بیگانه در تولید آن استفاده کرده‌اند. هرچه ظرف سرامیکی آشپزخانه شما با حرارت بیشتری تولید شده باشد و طبیعی‌تر نیز باشد، دوام و عمر بالاتری دارد و طعم واقعی غذا را بیشتر در زبان شما نمایان می‌کند. خوشبختانه دست شما برای خرید انواع ظروف سرامیکی آشپزخانه باز است و شما می‌توانید طیف وسیعی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید. سعی کنید به سراغ طرح‌های بسیار فانتزی و رنگارنگ نروید، چراکه ممکن است با دکوراسیون آشپزخانه شما هماهنگ نباشد و یا حتی بعد از مدتی دل شما را بزند.همچنین اگر به طرح‌های بیش از حد فانتزی علاقه‌مند شده‌اید، از خود بپرسید آیا اعضای خانواده می توانند در این ظروف با آسایش غذا بخورند و یا این ظرف تنها برای من استفاده‌ی تزئینی دارد؟ چنین سوالی می‌تواند قدمی مؤثر برای انتخاب بهتر ظروف سرامیکی در بازار باشد.

قیمت ظروف سرامیکی 

ظروف سرامیکی از خوش‌قیمت‌ترین ظروف موجود در بازار هستند. در ساخت این ظروف از کمترین متریال خارجی استفاده می‌شود و فرآیند طبیعی آن‌ها نیز باعث کاهش قیمت بیشتر این محصولات می‌شود. جالب است بدانید که بیشتر افزایش قیمت ظروف سرامیکی، به علت طراحی‌های چشمگیر آن‌ها است. ظروف سرامیکی انعطاف بیشتری برای اعمال طرح‌های فانتزی و رنگ‌های چشمگیر از خود نشان می‌دهند و همین هنرورزی‌ها باعث افزایش قیمت ظروف سرامیکی می‌شود. با این حال عواملی نظیر ابعاد ظرف، کاربرد آن و وسایل جانبی نیز به طور مستقیم در افزایش قیمت ظروف سرامیکی نقش دارند. 
قبل از خرید هرگونه ظروف سرامیکی خوب است که یک بودجه حداقلی و حداکثری را با توجه به قیمت‌های بازار در نظر بگیرید. این بودجه انتخاب‌های شما را محدود می‌کند و باعث می‌شود که محصول موردنظر را راحت‌تر از میان طیف وسیع محصولات ظروف سرامیکی انتخاب کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم که بودجه‌ای در محدوده‌ی 100 هزار تومان تا 1 میلیون تومان را برای خرید  هر ظرف سرامیکی در نظر داشته باشید.

خرید ظروف سرامیکی 

تا به اینجا، تاریخ ظروف سرامیکی، ویژگی‌های آن و انواع این ظروف را در بازار همراه شما بررسی کردیم. اگر قصد خرید ظروف سرامیکی به صورت تک و عمده دارید، می¬توانید با خیال راحت. ما در فروشگاه آنلاین کالای ساختمانی سازه چی باکیفیت‌ترین محصولات سرامیکی را برای مشتریان دست‌چین کرده‌ایم و علاوه بر توجه به برترین تولیدکنندگان داخلی و خارجی، بهترین ظروف سرامیکی دست‌ساز را نیز برای شما موجود کرده‌ایم. از آن‌جایی که قطعاً نگران قیمت محصولات هستید، باید به شما بگوییم که ما محصولات خود را به صورت مستقیم از تولیدکننده‌ی داخلی و خارجی دریافت می‌کنیم و بدون سهیم کردن واسطه‌ها در چرخه تأمین و عرضه، کمترین افزایش غیرمنصفانه قیمت را بر روی محصول اعمال می‌کنیم. شما می‌توانید از طریق باز کردن این لینک محصولات سرامیکی ما را مشاهده کنید.
 
ظروف سرامیکی تزیینی
%discountpercent%%-

کالایی ثبت نشده است

جمع :0
قابل پرداخت :0
ثبت سفارش