هود توکار بهتر است یا روکار؟ راهنمای کامل و مقایسه قیمت

هود توکار بهتر است یا روکار؟ در این مقاله به مقایسه هود توکار و روکار و راهنمای خرید خواهیم پرداخت.


امروزه هود به یکی از اجزای جدایی ناپذیر هر آشپزخانه تبدیل شده که آشپزی بدون آن تقریبا غیر قابل تصور است. هودها دسته بندی های مختلفی دارند اما اصلی ترین دسته بندی هودها توکار و روکار بودن آن است و شاید برای شما و بسیاری دیگر این سوال مطرح شده باشد که هود توکار بهتر است یا روکار.
در ابتدا لازم است که برای داشتن درک بهتر از تفاوت هود توکار و روکار، هرکدام را به صورت جداگانه بررسی نماییم و بعد در یک مقایسه، معایب و مزایای هرکدام را با هم مقایسه کنیم.

معرفی هود توکار

هود توکار یا هود مخفی یکی از محبوب ترین انواع هود آشپزخانه است. هود توکار به شکلی طراحی شده است که قسمت های موتور، فیلتر و هواکش آن خارج از دید و درون کابینت و یا دیوار نصب میگردد و فقط پنل کنترل و مکش آن دیده میشود. به همین دلیل هود مخفی خاصیت و مزایای دکوراتیو بیشتر دارد.
هود توکار برای آشپزخانه هایی که کابینت های یکدست و متصل دارند مناسب است چرا که تمام تجهیزات هود درون کابینت نصب شده و نیازی به برداشتن کابینت بالای اجاق گاز نیست.
همین امر باعث شده است که کابینت نیاز به برشی مناسب برای جایگیری پنل هود مخفی داشته باشد. مزایا و معایب هود توکار را باید در کنار هم بررسی کرد تا مشخص شود هود مخفی مخفی بهتر است یا هود روکار.
هود توکار بهتره یا روکار؟

مزایای هود توکار

در بررسی بین مزایای هود توکار و روکار، موارد متعددی وجود دارد که انتخاب بین آنها بستگی به نیاز و سلیقه شما دارد. در ادامه به بررسی بیشتر مزایای هود توکار خواهیم پرداخت.

•    صدای کمتر

 از نظر صدای هود، هود روکار بهتر است یا توکار؟ پاسخ این است هود توکار صدای کمتری نسبت به هودهای روکار دارد. در این نوع هود به دلیل قرار گرفتن موتور و هواکش درون کابینت، انتشار صدای کمتری نسبت به هود روکار صورت میگیرد. حتی بعضی از مدلهای هود توکار دارای تجهیزات آکوستیک هستند که خاصیت جذب صدا را بیشتر نیز میکنند.

•    نصب آسان

اگر کابینت شما دارای برش مناسب و آماده باشد، هود توکار نصب آسانی دارد. این نوع هود به راحتی در زیر کابینت نصب می‌شود و نیاز به مهارت خاصی ندارد که این موضوع مزیت هود توکار نسبت به هود روکار محسوب میشود که برای نصب نیازمند مهارت بیشتر است. 

•    ظاهر مدرن و زیبا

هود توکار ظاهری مدرن و زیبا به آشپزخانه می‌بخشد و آن را یکپارچه و یکدست می‌کند. این نوع هود با پنل جلویی شیشه‌ای یا استیل، جلوه‌ای لوکس و مدرن به آشپزخانه می‌دهد. هود توکار یا هود مخفی، یکپارچگی کابینت های شما را از بین نمیبرد و فقط یک پنل است که از کابینت بالای گاز بیرون زده. حالا انتخاب اینکه برای دکوراسیون آشپزخانه شما هود مخفی بهتر است یا هود روکار به سلیقه شنا بستگی خواهد داشت.

•    تنوع مدل‌ها

هود توکار امروزه در مدل‌ها و طرح‌های متنوعی عرضه می‌شود. به دلیل استقبال گسترده ای که این روزها از هود مخفی شده است، سازندگان هود آشپزخانه تولیدات خود را به سمت تولید بیشتر هودهای توکار برده اند و این موضوع موجب شده تا تنوع هود توکار بهتر از هود روکار باشد.مزایای هود توکار نسبت به روکار

معایب هود توکار

پس از بررسی مزایای هود توکار لازم است که به بررسی معایب هود توکار نیز پرداخته شود تا بتوان انتخاب مناسبی داشت. ما درادامه به بررسی تعدادی از این معایب خواهیم پرداخت تا متوجه شویم هود توکار بهتر است یا روکار؟

•    کابینت سفارشی

از آنجایی که موتور، فیلترها و خروجی هود در قسمت کابینت نصب میشود و پنل هود مخفی باید هم اندازه کف کابینت باشد، گاهی اوقات شما برای نصب هود توکار به تغییر اندازه یا سفارشی سازی کابینت خود احتیاج خواهید داشت که از معایب هود توکار است.

•    پوشش ندادن کل سطح اجاق گاز

اگر اجاق گاز شما سطحی بزرگ تر از کابینت بالای خود داشته باشد، هود توکار شما از لبه جلویی اجاق گاز عقب تر نصب خواهد شد و کل سطح اجاق را پوشش نخواهد داد. این یکی از اصلی ترین معایب هود توکار است که برای حل آن باید یک هود مخفی با قدرت مکش بالاتر تهیه شود.

•    نصب دشوار

اگر کابینت شما دارای برش مناسب هود مخفی نباشد، شما نیاز دارید تا از یک کابینت کار بخواهید تا کابینت شما را با ابعاد مناسب نصب هود توکار برش دهد. با توجه به کابیت های خود باید بسنجید که برای آشپزخانه شما هود روکار بهتر است یا توکار؟

•    قیمت بالاتر

قیمت هود توکار معمولا بالاتر از قیمت هود روکار است و اگر برای شما قیمت هود مهم ترین عامل انتخاب است، قیمت هود توکار میتواند یکی از معایب هود توکار باشد. در مقایسه قیمت هود توکار و روکار، قیمت هود روکار مقرون به صرفه تر است.
جهت خرید هود آشپزخانه مخفی یا همان هود توکار به لینک مربوطه مراجعه نمایید و  هود مورد نظر خود را همراه با گارانتی، ارسال رایگان و نازلترین قیمت از سازه چی خریداری نمایید.
معایب هود توکار نسبت به روکار

معرفی هود روکار

هود روکار یکی از انواع هودهای آشپزخانه است که به صورت مستقیم بر روی دیوار یا سقف بالای اجاق گاز نصب می‌شود. این نوع هود به دلیل نصب آسان و تنوع در طراحی، طرفداران زیادی دارد.
هود روکار از نظر کارایی مشابه دیگر هودهای آشپزخانه عمل می‌کند و تنها تفاوت آن روکار بودن این هود است. هودهای روکار مانند دیگر هودهای آشپزخانه یا تماما از استیل ساخته می‌شوند یا از استیل و شیشه به صورت ترکیبی در ساخت و طراحی آن استفاده می‌شود.
یکی از انواع محبوب هود روکار، هود مورب است که پنل آن دارای جک میباشد و باز و بسته میشود که علاوه بر زیبایی، کارایی بیشتری نیز دارد و سطح بیشتری از اجاق گاز را پوشش میدهد. در ادامه به بررسی بیشتر مزایا و معایب هود توکار خواهیم پرداهت تا دریابیم هود روکار بهتر است یا توکار؟

مزایای هود روکار

مزایای هود روکار از نظر ظاهری و فنی قابل بررسی است و در نهایت برای انتخاب، سلیقه شما و دکوراسیون آشپزخانه تان است که تعیین کننده است. ما در ادامه به بررسی چند مورداز مزایای هود روکار خواهیم پرداخت.

•    نصب آسان

هود روکار به راحتی روی دیوار یا سقف بالای اجاق گاز آشپزخانه نصب میشود و فقط به چند سوراخ روی دیوار نیاز دارد. در صورتی که بالای اجاق گاز شما کابینتی وجود ندارد، استفاده از هود روکار انتخاب مناسب تری برای شما میباشد. برای کابینت ها و دکوراتیو آشپزخانه شما هود توکار بهتر است یا روکار؟

•    پوشش کامل

یکی از اصلی ترین مزایای هود روکار، پوشش کامل اجاق گاز است. هودهای روکار به دلیل عدم وجود محدودیت نصب هم سایز با کابینت، پنل مکش بزرگ تری دارند. علاوه بر این، هود مورب که از انواع محبوب هود روکار است، دارای درب هایی با جک مکانیکی یا الکترونیکی هستند که باز میشوند و سطح پوشش آنها بزرگ تر نیز میشود.

•    طراحی متنوع

هود روکار به این دلیل که تمام قسمت های آن در معرض دید است، طراحی های زیبا و متنوعی دارند. هود روکار معمولا با شیشه سکوریت و استیل های گالوانیزه طراحی و دیزاین میشوند و رنگ های متنوعی دارند تا برای هر آشپزخانه و دیزاینی مناسب باشند. اصلی ترین تفاوت هود توکار و روکار در میزان دیده شدن هود و تاثیر بر دکوراسیون آشپزخانه است که  یکی از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار بر انتخاب شماست.

•    مقرون به صرفه بودن

قیمت هود روکار معمولا پایین تر از قیمت هود توکار است و به همین دلیل اگر میخواهید هزینه کمتری برای هود آشپزخانه خود بکنید، هود روکار مقرون به صرفه تر از هود توکار است. در زمینه قیمت هود، همه چیز به بودجه شما بستگی دارد که برای شما هود روکار بهتر است یا هود مخفی!مزایای هود روکار

معایب هود روکار

معایب هود روکار نیاز به بررسی دارد اما این معایب آنقدر بزرگ نیستند و به سلیقه شما بستگی دارد که انتخاب کنید برای شما هود روکار بهتر است یا توکار. در ادامه با ما همراه باشید.

سختی نصب

برای نصب هود روکار نباید روی دیوار بالای اجاق گاز شما کابینت وجود داشته باشد چون در این صورت باید از یک کابینت کار بخواهید تا کابینت را برای شما بردارد تا بتوانید هود روکار خود را روی دیوار یا سقف بالای اجاق گاز نصب کنید. اما اگر بالای اجاق گاز شما کابینت وجود ندارد، هود روکار بهتر از هود توکار است.

صدای بیشتر 

یکی از معایب هود روکار، صدای بیشتر نسبت به هود توکار یا هود مخفی است. چرا که در هودهای مخفی، تجهیزات موتور و فیلتر هود در داخل کابینت قرار گرفته و صدای آن بیشتر گرفته میشود اما هودهای روکار این حالت نصب را ندارند. اما اطلاع داشته باشید که بسیاری از هودهای روکار کم صدا هستند و صدایی کمتر از 60 دسی بل تولید میکنند.

نظافت همه بخش ها

بخش های اصلی هود مخفی درون کابینت قرار میگیرد و فقط پنل هود در معرض روغن و سایر آلودگی ها است اما هود روکار اینطور نیست. تمام قسمت های هود روکار در معرض دید است و به دلیل قرارگرفتن بالای اجاق گاز، نیاز به نظافت در تمام بخش های آن وجود دارد و این یکی دیگر از معایب هود روکار است.

جهت خرید هود آشپزخانه مورب یا همان هود روکار به لینک مربوطه مراجعه نمایید و  هود مورد نظر خود را همراه با گارانتی، ارسال رایگان و نازلترین قیمت از سازه چی خریداری نمایید.معایب هود روکار


مقایسه هود توکار و روکار

شما برای انتخاب هود آشپزخانه و درمقایسه هود توکار و روکار، باید به مواردی همچون قیمت، اندازه، دکوراسیون، قدرت و... توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. ما در ادامه به موارد تاثیرگذار بر انتخاب هود آشپزخانه میپردازیم تا خودتان تصمیم بگیرید برای شما هود مخفی بهتر است یا هود روکار.

مقاسیه اندازه هود توکار و روکار

 ابعاد آشپزخانه و فضای بالای اجاق گاز خود را اندازه بگیرید. برای آشپزخانه های کوچک با فضای محدود، هود روکار بهتر از هود توکار است اما اگر مشکل فضا ندارید، هود توکار انتخاب مناسب تری است.

مقایسه قیمت هود توکار و روکار

 اگر مبنای انتخاب شما قیمت هود است، قیمت هود روکار مناسب تر از قیمت هود مخفی است. البته که قیمت هود به عوامل مختلفی از جمله برند، کیفیت، اندازه، قابلیت و... بستگی دارد اما در مقایسه قیمت هود روکار و توکار که مشخصات همساینی داشته باشند، هود روکار ارزان تر خواهد بود.مقایسه قیمت هود مخفی و روکار

مقایسه دکوراسیون هود توکار و روکار

 اگر در حال مقایسه هود توکار و هود روکار هستید، دکوراسیون شما بسیار تعیین کننده است. در مقایسه دکوراسیون هود توکار و روکار باید بدانید که هود مخفی برای نصب نیاز به کابینت بالای اجاق گاز دارد ولی برای نصب هود روکار نباید کابینتی وجود داشته باشد و شما میتوانید رنگ و جنس هود را با سایر لوازم آشپزخانه خود ست کنید.

مقایسه قدرت مکش هود توکار و روکار

 تفاوت هود روکار و توکار از نظر قدرت مکش بستگی زیاد به سایز و مدل آن دارد اما بطور معمول هود توکار قدرت مکشی بیشتری دارد چرا که کل سطح اجاق گاز را پوشش نمیدهد اما هود روکار به دلیل پوشش کامل سطح اجاق گاز، معمولا قدرت مکش کمتری دارد.

مقایسه نظافت هود توکار و روکار

 یکی از تفاوت های هود مخفی و هود روکار که قبل از خرید محصول کمتر به آن توجه میشود نظافت هود است. هود توکار به این دلیل که بخش زیادی از آن درون کابینت مخفی شده است، کمتر کثیف میشود و نظافت بخش خارجی آن آسان تر بوده و زمان کمتری خواهد برد اما تمام بخش های هود روکار در معرض آلودگی هستند و باید مرتبا نظافت شوند.مقایسه هود مخفی و روکار

نتیجه گیری

در این مقاله سعی شد که یک مقایسه کامل و جامع بین هود توکار و روکار انجام شود تا شما بتوانید یک انتخاب مطمعن داشته باشید که برای آشپزخانه شما هود توکار بهتر است یا روکار. 
قطعا با مطالعه این مقاله در یافته اید که برای انتخاب هود آشپزخانه، همه چیز به بودجه، سلیقه، ابعاد و دکوراسیون آشپزخانه شما بستگی دارد و تفاوت هود روکار و مخفی آنقدر زیاد نیست که باعث برتری مطلق یکی از مدل ها شود. هر هود دارای معایب و مزایایی است که ممکن است برای یک آشپزخانه مناسب و برای آشپزخانه دیگر نامناسب محسوب شود.
از این رو بهتر است قبل از انتخاب به موارد زیر توجه کنید تا خرید هود آشپزخانه را با اطمینان خاطر انجام دهید.
1- بررسی ابعاد هود
2- بررسی ابعاد کابینت
3- بررسی ابعاد اجاق گاز
4- دکوراسیون آشپزخانه
5- رنگ و جنس هود (شیشه ای یا استیل)
6- قیمت هود و بودجه
7- قدرت مکش هود
8- میزان صدای هود
9- سهولت نظافت هود
10- سهولت در نصب هود
شما عزیزان همچنین میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه خرید هود، در تماس با مشاورین متخصص سازه چی، اطلاعات تکمیلی را دریافت نموده و یا سفارش خود را ثبت نمایید. 
 

کالایی ثبت نشده است

جمع :0
قابل پرداخت :0
ثبت سفارش