معرفی ​​​​​​​8 مدل از کم صداترین هود آشپزخانه

در این مقاله ​​​​​​​8 مدل از کم صداترین هود آشپزخانه، قیمت آن ها و بهترین هودکم صدا را بررسی می کنیم


یکی از مهم‌ترین عناصر هر آشپزخانه‌ای، هود است. هودها در طول زمان تکامل پیدا کردند و همراه تکنولوژی تا زمانِ ما آمدند. در نتیجه می‌توانیم پی ببریم که امروزه بهترین هودها، انواع کم‌صدای آن‌ها هستند. در این مقاله نیز به سراغ همین موضوع رفته‌ایم و کم صداترین هود آشپزخانه را در بازار به شما معرفی کرده‌ایم.

از گذشته تا به حال، یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه، آشپزخانه بوده است. در گذر زمان اهمیت آشپزخانه در نگاه طراحان و معماران دکوراسیون افزایش یافت و آن‌ها شروع به ابداع تجهیزاتی کردند که کار آشپزی را برای افراد آسان کند. به پاس این زحمات، ابداعات بسیاری در حوزه زندگی فردی رخ داد و آشپزخانه تبدیل به یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های خانه شد. هود آشپزخانه نیز یکی از این ابداعات بوده است که در چند سال اخیر توانسته توجه‌های زیادی را به خودش جلب کند و آشپزی کردن در خانه و رستوران را راحت‌تر از قبل کند. در این مطلب از سازه چی ابتدا با چگونگی عملکرد هود آشپزخانه آشنا می‌شویم و سپس به سراغ معرفی کم صداترین هود آشپزخانه می‌رویم.

اهمیت انتخاب هود کم صدا 

هود آشپزخانه وظیفه از بین بردن رطوبت موجود در هوای آشپزخانه، تهویه هوا و از بین بردن چربی فضای آشپزخانه را بر عهده دارد و به همین جهت، امروزه هودها تبدیل به یکی از عناصر کلیدی آشپزخانه و عملیات آشپزی شده‌اند. همان‌طور که می‌دانید، آشپزی نیاز به تمرکز بالایی دارد و یکی از مواردی که می‌تواند تمرکز آشپز را به هم بزند، سر و صدا است. اینکه هنگام آشپزی همیشه عنصری وجود داشته باشد که آلودگی صوتی در محیط ایجاد کند، یکی از بدترین کابوس‌های آشپزهاست. از بین رفتن تمرکز به معنای کاهش کیفیت غذا و یا حتی از دست رفتن غذا است! در نتیجه، همین ابتدا خوب است که از اهمیت انتخاب و نصب هود کم صدا آگاه باشید. 
درباره‌ی چگونگی تولید هودهای کم ‌صدا نیز باید بگوییم که این هودها برخلاف مدل‌های پر سر و صدای قدیمی، با موتورهای توربو تولید می‌شوند و با دور موتور پایین، بیشترین عملکرد را ارائه می‌دهند. این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد  که هرچه دور موتور پایین‌تر باشد، صدای هود کمتر می‌شود. امروزه کم صداترین هود آشپزخانه از متریال‌های سَبُک تولید می‌شود به شکل مخفی در آشپزخانه‌ها نصب می‌گردد. شکل هود مخفی، یعنی هودهایی که درون کابینت کاشته می‌شوند و از دور اصلاً به چشم نمی‌آیند، اما در واقع مدام درحال پاکیزه نگه داشتن هوای آشپزخانه هستند. فارق از تمام این نکات، حالا زمانش رسیده که از صفر تا صد بهترین هود آشپزخانه کم صدا را بررسی کنیم.
کم صداترین هود آشپزخانه

مشخصات کم صداترین هود آشپزخانه 

از اصلی‌ترین مشخصه‌ی کم صداترین هود آشپزخانه، می‌توانیم به اندازه‌ی آن اشاره کنیم. هودهای کم صدا به نسبت هودهایی که صدای زیادی در محیط ایجاد می‌کنند، در اندازه‌ی کوچکتر تولید می‌شوند و عموماً موتورشان در بیرون بدنه قرار گرفته است. همچنین این هودها، فیلترهایی متفاوت از هودهای پر سر و صدا دارند که باعث می‌شوند در بلندمدت نیز آلودگی صوتی ایجاد نکنند. با این حال اگر هر نوع هودی را تهیه می‌کنید، همیشه باید به سلامت فیلترهای آن توجه لازم را داشته باشید و هر چند وقت یکبار، پاکیزه بودن فیلترها را بررسی کنید. چراکه یکی از مواردی که حتی در هودهای کم صدا نیز باعث ایجاد آلودگی صوتی می‌شود، وجود جرم در فیلترها است.

معرفی کم صداترین هودهای آشپزخانه 

حالا زمانش رسیده که به معرفی کم صداترین هود آشپزخانه بپردازیم. امروزه با گسترش تکنولوژی و پیشرفت صنعت در سرتاسر جهان، بسیاری از برندها به تولید انواع هود پرداخته‌اند. ایران نیز یکی از بهترین تولیدکنندگان هود در خاورمیانه به شمار می‌رود که محصولات تولیدی آن از بالاترین شاخص‌های کیفیت برخوردارند. از آن‌جایی که به سختی می‌توان یک نمونه مشخص از هود را به عنوان کم صداترین هود آشپزخانه معرفی کرد، تصمیم گرفته‌ایم چند نمونه از برترین‌های این حوزه را به شما معرفی کنیم تا دست شما را برای انتخاب و خرید باز بگذاریم. با ما همراه باشید.

هود بی صدا داتیس

شرکت داتیس با بیش از 15 سال تجربه در ساخت و تولید هودهای آشپزخانه، یکی از برترین تولیدکنندگان تجهیزات آشپزخانه در عرصه کشور به شمار می‌رود. هود بی صدااز برند داتیس، یکی از اولین انتخاب‌های آشپزهای حرفه‌ای است که به دنبال خرید کم صداترین هود آشپزخانه هستند، چراکه این هود درون کابینت کاشته می‌شود و در حالت مخفی کار می¬شود. از جالب‌ترین نوآوری‌های داتیس در تولید این هود، می‌توانیم به قابلیت خاموش و روشن کردن این هود با حرکت دست اشاره کنیم. موتور هود داتیس محافظ حرارتی ترموگارد دارد و قدرت مکش آن ۷۰۰ تا ۹۰۰ متر مکعب در ساعت است. سطح صدای موتور این هود کمتر از 60 دسیبل است که رقم مناسبی برای یک هود بی صدا می باشد. گفتنی است که این هود زمانی که بالاتر از 6 دور کار کند، صدای بیشتری از خود تولید می‌کند. امروزه شرکت داتیس مفتخر است که طیف زیادی از هودهای بی صدا را روانه بازار تجهیزات آشپزخانه‌ی کشور کرده است و هودهای این شرکت تنها به چند نوع و نمونه محدود نمی‌شود.یکی از کم صداترین هود آشپزخانه داتیس، هود داتیس مدل پیانی است.
جهت مشاهده قیمت و خرید هود بی صدا داتیس و سایر انواع هود آشپزخانه مورب داتیس به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

هود بی صدا داتیس

هود بی صدا اخوان 

شرکت اخوان یکی دیگر از شرکت‌های پیشرو در حوزه تولید تجهیزات آشپزخانه می‌باشد که در کنار شرکت داتیس، بهترین مدل‌های هود بی صدا را به بازار عرضه کرده است. هود مخفی بی صدای اخوان، شاید کم صداترین هود آشپزخانه در بازار باشد که با چنین قیمت مناسبی در سطح کشور پیدا می‌شود. صدای 54 تا 56 دیسیبلی این هود، نشان می‌دهد که با یکی از باکیفیت‌ترین هودهای تولید شده طرف هستیم. موتور هود مخفی بی صدای اخوان، 3 دور و در بعضی مدل‌های به خصوص 4 دوره می‌باشد. امروزه، مدل‌های H64-tcs، H64 و H64-TB-WR از مهم‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های هود بی صدای اخوان به شمار می‌روند که سهم به خصوص خودشان را در سبد خرید تجهیزات آشپزخانه‌ی مصرف‌کنندگان دارند.

قیمت هود بی صدا اخوان

خوشبختانه تولیدات داخلی در هر حوزه‌ای، ارزان‌تر از تولیدات خارجی هستند. کم صداترین هود آشپزخانه اخوان یکی از اولین‌ انتخاب‌های افرادی‌ست که به کارایی و عملکرد هود خود در آشپزخانه اهمیت می‌دهند و می‌خواهند یک تجربه‌ی لذت‌بخش از آشپزی را تجربه کنند. برای خرید هود مخفی بی صدا از برند اخوان، خوب است که بودجه‌ای در حدود 3 تا 5 میلیون تومان را در نظر داشته باشید. البته که با توجه به مزیت‌های بی‌نظیری که این هود برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آورد، این محدوده‌ی قیمت بسیار هم راضی‌کننده است!

هود بی صدا اخوان

هود بی صدا بیمکث

هود بیمکث یکی از بهترین‌های حوزه کم صداترین هود آشپزخانه می‌باشد. این هود از جنس فلز تولید شده است و به شکل مخفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هود بی‌مکث فیلتر باکیفیت آلومینیومی دارد و تا 700 واحد قدرت مکش داشته و کمتر از 60 دیسیبل صدا تولید می‌کند. این هود همچنین از لامپ‌های SMD استفاده می‌کند که مصرف برق را کاهش می‌دهد و استفاده از این هود را در طولانی‌مدت ارزان‌تر از قبل می‌کند. یک مدل هود بی¬صدا بیمکث با نام B2068U به بازار عرضه شده که امروزه یکی از محبوب‌ترین‌های حوزه کم صداترین هود آشپزخانه به شمار می‌رود.

قیمت هود بی صدا بیمکث

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به خرید کم صداترین هود آشپزخانه بیمکث علاقه‌مند شده‌اید، خوب است که از محدوده‌ی قیمت این محصول آگاه باشید. برای خرید این هود می‌توانید بودجه‌ای در حدود 4 میلیون تا 4 میلیون و 500 هزار تومان را برای خرید در نظر داشته باشید. هرچند اگر خودتان آن را نصب نکنید، هزینه نصب آن را نیز باید در نظر بگیرید.
هود بی صدا بیمکث

هود کم صدا استیل البرز

شرکت استیل البرز یکی از باکیفیت‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات آشپزخانه در عرصه کشور به شمار می‌رود که با عرضه جدیدترین محصولات خود توانسته نظر مثبت بسیاری از مصرف‌کنندگان این حوزه را به سمت خود جلب کند. کم صداترین هود آشپزخانه البرز، با موتور پرقدرتی که دارد، می‌تواند از 300 تا 800 متر مکعب قدرت مکش را به نمایش بگذارد. صدای بسیار کم 43 تا 45 دیسیبل، از استعدادهای درخشان این هود مخفی ایرانی است. نکته جالب درباره محصولات این شرکت این است که بدنه محصولات آن‌ها از استیل تولید می‌شوند و در نتیجه می‌توان انتظار کیفیت بالایی را از آن‌ها داشت. در این میان، از محبوب‌ترین محصولات آن‌ها که توانسته‌اند جایگاه خودشان را در لیگ کم صداترین هود‌های آشپزخانه‌ی ایران پیدا کنند، می‌توانیم به نمونه‌های SA-463 و SA-462 اشاره کنیم. 
هود بی صدا استیل البرز

هود کم صدا کن 

شرکت کن یکی از قدیمی‌ترین تولیدکننده‌ی هود در کشور ما به شمار می‌رود. محصولات این شرکت، اولین انتخاب افرادی است که به استفاده از محصولات با کیفیت در زندگی خود اهمیت می‌دهند. یکی از نکات جالبی که باید درباره محصولات کن بدانید این است که این شرکت، هودهای خود را با استفاده از تکنولوژی ایتالیایی تولید می‌کند و همین موضوع می‌تواند به شما ثابت کند که با بهترین هودهای بازار روبرو هستید. هود مخفی آرتیما 2 یکی از بهترین‌ محصولات کن در حوزه‌ی کم صداترین هود آشپزخانه است. قدرت مکش این هود 700 واحد است و در بدترین حالت، 63 دیسیبل صدا تولید می‌کند. چراغ‌های SMD از دیگر استعدادهای این هود است که باعث می‌شود استفاده از این هود در بلندمدت منطقی و ارزان جلوه کند. از دیگر محصولات باکیفیت و حرفه¬ای این برند می‌توانیم به آرتیما 7 اشاره کنیم.

هود کم صدا کن

سایر هودهای کم صدا 

در انتها خوب است که نیم نگاهی به دیگر محصولات هود در عرصه کشور داشته باشیم که از طیف وسیعی از محصولات ایرانی و خارجی تشکیل شده است. 

کم صداترین هود مخفی اریکسان مدل پارمیدا FL

این محصول در سایز 70 سانتی‌متر تولید شده است و با بهره‌مندی از سه لایه آلومینومی در فیلتر خود، می‌تواند تا بیشترین حد ممکن آلودگی را از فضای آشپزخانه خارج کند. کم صداترین هود آشپزخانه اریکسان مناسب استفاده در آشپزخانه‌های بزرگ است، چراکه توان مکش 980 متر مکعب بر ساعت را دارد که می‌تواند ویژگی بسیار چشمگیری برای افرادی باشد که به دنبال هود‌های قدرتمند برای آشپزخانه خود می‌گردند.

کم صداترین هود آشپزخانه مورب صدرا مدل SD-301

این هود بی صدا از فیلتر آلومینیومی استفاده می‌کند و در 3 دور موتور کار می‌کند و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بیرون بردن رطوبت و چربی از فضای آشپزخانه است. از استعدادهای این هود می‌توانیم به توان مکش 450 متر مکعبی اشاره کنیم که آن را تبدیل به یک انتخاب مناسب برای آشپزخانه‌های نسبتا بزرگ می‌کند. از تجهیزات اصلی این هود بی صدا می‌توانیم به وجود ریموت کنترل، قابلیت تنظیم ارتفاع، کشوی گرمکن و پوشش دودکش اشاره کنیم.

کم صداترین هود آشپزخانه مورب صدرا مدل SD-101

توان مکش 450 متر مکعبی از استعداد‌های این هود است که در کنار چراغ هالوژن مستطیلی و قابلیت تنظیم ارتفاع و پوشش دودکش، باعث شده که این هود تبدیل به یکی از گزینه‌های خرید هود بی صدا در میان مصرف‌کنندگان شود.

هودهای کم صدا آشپزخانه 

بهترین هود بی صدا آشپزخانه

برای انتخاب کم صداترین هود آشپزخانه باید معیارهای مختلفی را در نظر گرفت و نمی‌توان به شکل مستقیم به یک محصول به خصوص اشاره کرد. برای مثال، شاید مسئله قیمت به نسبت تولید صدا برای شما در اولویت باشد، شاید به دنبال یک متریال به خصوص باشید و حتی شاید برند به خصوصی را می‌پسندید. تمام این عوامل باعث می‌شود که دست ما به عنوان مشاوران حوزه تجهیزات آشپزخانه، برای معرفی یک محصول مشخص بسته باشد. با این وجود، از کم صداترین هود آشپزخانه می‌توانیم به برند کن، اخوان، استیل البرز و بیمکث اشاره کنیم که انتخاب هر کدام از آن‌ها به سلیقه و بودجه‌ی شما مربوط است. البته اینکه انتظار چه عملکردی از هود را دارید نیز می‌تواند در انتخاب شما مؤثر باشد.
به طور کلی از بهترین معیارهایی که برای انتخاب هود کم صدا می‌توانید در نظر داشته باشید، می‌توانیم به قدرت مکش بالا، اندازه‌ی مناسب، قیمت معقول و برند نام‌آشنا اشاره کنیم. در نظر گرفتن مواردی نظیر متریال تولیدی و تجهیزات اضافی نظیر کنترل ارتفاع و در دسترس قرار داشتن ریموت کنترل نیز می‌تواند هودهای کاربردی‌تر را در اختیار شما قرار دهد.
بهترین هود بی صدا آشپزخانه

راه‌های کم کردن صدای هود

یکی از مواردی که اکثر مصرف‌کنندگان هود آشپزخانه با آن مواجه می‌شوند، تولید صدای هود است. در اینجا قصد داریم چند راهکار کاربردی و عملی را به شما معرفی کنیم که با انجام دادن آن‌ها می‌توانید صدای هود خود را کم کنید. عموماً هم مهم نیست که هود شما از نوع بی صدا هست یا نه، با انجام این سه عمل، می‌توانید مطمئن باشید که قادر خواهید بود بخشی از آلودگی صوتی هود را حذف کنید. 
در ابتدا جالب است بدانید که اگر فیلترهای هود خود را به موقع تمیز و یا تعویض کنید، بخش بزرگی از آلودگی صوتی هود را در بلندمدت حذف خواهید کرد. جرم‌گیر شدن فیلترهای هود به این دلیل اتفاق می‌افتد که به مرور زمان، رسوب و گرد و غبار روی فیلترهای هود انباشته می‌شوند و در نتیجه کارایی آن به عنوان عنصری که وظیفه تهویه هوای آشپزخانه را بر عهده دارد کاهش پیدا می‌کند. گفتنی است که فیلترهای آلومینیومی قابل شستشو هستند اما فیلترهای خاذنی در صورتی که با انباشت گرد و غبار مواجه شوند، باید تعویض گردند. یکی از راه‌های دیگری که برای کم کردن صدای هود می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم، این است که حداقل یکبار در طول روز هود را روشن کنید. این عمل باعث می‌شود که فیلترهای هود از آسیب‌های رطوبت در امان باشند و در نتیجه، باعث ایجاد آلودگی صوتی در بلندمدت نشوند.
در آخر به این مورد اشاره می‌کنیم که گاهی وقت‌ها ممکن است منبع آلودگی صوتی هود شما، فنی باشد. موتور، فیلتر و یا کارکرد ارگان‌های هود ممکن است دچار ایراد شده باشد و این ایراد موجب ایجاد صدای آزاردهنده بشود. زمانی که با چنین مشکلی مواجه شدید، باید با یک تعمیرکار ماهر تماس بگیرید تا هود شما را تعمیر کند. 
 

سوالات متداول 

بهترین هود بی صدا از کدام برند است؟
کم صداترین هود آشپزخانه متعلق به برندهای ایرانی نظیر استیل البرز، کن، اخوان و بیمکث است. برای خرید هر کدام از این هودها، باید بودجه‌ی متفاوتی را در نظر داشته باشید.
چگونه صدای هود را کم کنیم؟
شاید خرید کم صداترین هود آشپزخانه در توان مالی شما نباشد و یا اصلاً علاقه‌ای به تهیه‌ی این نوع هود نداشته باشید و این موضوع ایرادی ندارد. اگر از هودی استفاده می‌کنید که سر و صدای زیادی تولید می‌کند، می‌توانید به طور مرتب سلامت فیلترها را چک کنید تا دچار انباشت گرد و خاک نشوند و از سوی حملات رطوبت آسیب نبینند.
 

کالایی ثبت نشده است

جمع :0
قابل پرداخت :0
ثبت سفارش